בעת בחירת סלוגן שיווקי – על מה צריך לחשוב?
מה צריך כדי שסלוגן יהיה מוצלח?
- להיות קצר ומדויק
- להראות ולהשמע טוב
- להיות קשור לתחום העיסוק של העסק או המותג
- לגרות את המחשבה והדמיון
- לגרום לצרכנים לזכור אותו
העוצמה של סלוגן שיווקי, היא לחבר את המותג לצרכן ברמה האמוציונלית.
הסלוגן צריך לשקף את ערכי המותג ולחזק את המודעות של הצרכים למותג. לסלוגן צריך להיות חיבור לעולם הרגשי, בשונה מן הלוגו למשל. בשעה שאת אותו לוגו סופגים בצורה הרבה יותר פסיבית, הסלוגן מעורר שיח ציבורי ומייצר מעורבות של צרכנים אפילו אם אין בו קריאה ישירה שמניעה לפעולה.
לעומת זאת, סלוגן לא טוב הינו סלוגן שיוצר שנינות או תחכום מופרזים. בסופו של דבר אנשים מחפשים שידברו אליהם בגובה העיניים, שידברו בשפה שהם מבינים, בצורה ברורה, חדה וענייניים, ולכן סלוגנים שחפים מהתייפייפות יתר הם גם בסופו של יום הסלוגנים העוצמתיים ביותר.
אמנם אנו רוצים בסלוגן העסקי שלנו מידה של קריאטיביות ושנינות, ברור שרוב העסקים לא רואים את עצמם בחזון שלהם עם סלוגן משעמם. עם זאת, שם המשחק הוא איזון. יש לתת תשומת לב לכך שקריאטיביות מוגזמת או שנינות יתר יכולות לגרום לפספוס הרעיון המרכזי שהעסק רוצה להעביר ולהתרכז בטפל במקום בעיקר בתהליכי מיתוג העסק.