כשמדברים על פרסום בגוגל קשה שלא להתייחס להשוואה הזאת שכולם עושים כל הזמן בין הפרסום הממומן בגוגל ובין הקידום האורגני. הפרסום הממומן בגוגל מתבצע באמצעות גוגל אדווארדס – פלטפורמת הפרסום של גוגל, כאשר הקידום האורגני מתייחס למעשה לקידום אתר במעלה תוצאות החיפוש האורגניות. היכן עדיף לפרסם? למי עדיף לפרסם באיזו פלטפורמה? על כך נענה במאמר הקרוב על פרסום בגוגל בצורה אפקטיבית.
יתרונות וחסרונות הקמפיין הממומן:
כאשר בעל העסק להוט להשיג תוצאות כאן ועכשיו, חברת הפרסום תציע לו להשקיע בקמפיין ממומן כטכניקת הפרסום הראשונה העיקרית שלו. כמובן שחשוב להעלות את החשיפה והנוכחות ברשת, חשוב להתקבל לקהל ולהעלות מעורבות (מה שאפשר לעשות למשל ברשתות חברתיות ובפרסום מאמרים ברשת), חשוב לקדם בצורה אורגנית את האתר במעלה תוצאות החיפוש כדי להזרים תנועה לאתר ואף למתג את העסק כמוביל בתחומו, אולם למרות שכל אלה חשובים, הלקוח אשר רוצה לקבל תוצאות "כאן ועכשיו" יצטרך ככל הנראה להשתמש בטכניקת הקמפיין הממומן כדי לעשות זאת.
אז למה כולם לא משתמשים בטכניקה זו אתם שואלים? ובכן ככל שיותר אנשים ישתמשו בקמפיין הממומן כך יהיה יקר יותר להשתמש בה, אולם גם כך שיטה זו נחשבת ליקרה ביותר להשגת לקוח (ברוב המקרים בכל אופן) ולכן לעסקים הרואים הצלחה לטווח הארוך יהיה נכון לשלב גם טכניקות פרסום אחרות. אם כן היתרון המובהק של שיטת פרסום זו היא הבאת תוצאות לטווח הקצר. החיסרון הגדול ביותר הוא יוקר הפרסום. יתרון נוסף הוא שניתן למדוד את אחוזי הלחיצה, אחוזי ההמרה ונתונים נוספים בקמפיין ולשפר תוצאות בקמפיינים הבאים. ניתן לעשות קמפיין ממומן גם כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק ובכך להגיע לקהל מפולח ומטורגט באופן מדוייק.
יתרונות הקידום האורגני:
קידום אורגני הוא מונח המתייחס לפעולות שאנו עושים כדי להעלות את אתר העסק במעלה תוצאות החיפוש של גוגל למילות מפתח מסוימות. ישנם מאות פרמטרים המשפיעים על קידום אתר בגוגל וחלקם בכלל לא ידועים לציבור. עם אלה שכן ידועים והוכחו שמשפיעים על הדירוג בגוגל, ניתן לעשות שימוש לטובתנו לטובת העידוד של גוגל להציב אותנו בראש תוצאות החיפוש. כיום הדגש הוא על בחירת מילות מפתח נכונות לקידום והענקת תוכן איכותי לגולש.
חוויית המשתמש באתר משחקת תפקיד חשוב בקידום האתר כיום. כך למשל מהפיכת הסמארטפונים שבה כל אדם מחזיק סמארטפון כיום וגולש בו באינטרנט, גורמת לכך שחצי מהגולשים באינטרנט כיום עושים זאת דרך הטלפון ולכן חשוב להתאים את האתר למובייל כחלק מתהליך הקידום של האתר. כמו כן יש לבצע אופטימיזציה לתוכן הפנימי באתר, לעדכן את האתר בתדירות סבירה ועוד.