להבדיל מקידום ממומן, קידום אתרים בגוגל הוא אחד התחומים היותר מאתגרים שקיימים היום בדיגיטל. בעוד בקידום ממומן ניתן להתחיל לראות תוצאות כבר מיום העלאת הקמפיין על ידי השקעה כספית נאותה,
ביצוע קידום אורגני מצריך מאיתנו עבודה סבלנית ועקבית. צעד אחר צעד נפעל לשכנע את גוגל כי האתר שלנו ולא מאות ואלפי מתחרים אחרים ראוי להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות.
במאמר הנוכחי ריכזנו עבורכם 5 עובדות שחשוב להכיר בקידום אתרים אורגני בגוגל, כדי שתוכלו להחליט בצורה מושכלת איך וכמה להשקיע.
סבלנות היא מילת המפתח
למרות שכל עסק מעוניין להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות, חשוב מאוד לדעת שהעניין לוקח זמן.
פרסום באינטרנט הוא תחום בו מוטלת עלינו האחריות לחזק את סמכות האתר לאט לאט ובהדרגה. גוגל לא ימהר לקטלג את האתר כסמכותי, אלא אם תבצעו מגוון פעולות שיסייעו לו להבין זאת, כמו בניית קישורים חיצוניים ופנימיים, היררכיה נכונה לאתר, שימוש בתוכן איכותי ומעניין, הכנסת תמונות וסרטונים וכן הלאה.
אם יש לכם את הסבלנות להמתין מספר חודשים, הרי שקידום אורגני יכול להתאים לכם.
כמה זמן לוקח להתקדם בתוצאות החיפוש בביטוי המבוקש? אין תשובה אחידה. הדבר משתנה בין ביטוי לביטוי ובין עסק לעסק. ישנם ביטויים פשוטים יחסית שניתן להביא לעמוד הראשון תוך מספר חודשים, אך מנגד יש ביטויים עם תחרות רבה ובמקרים אלו עבודת קידום האתרים בגוגל תמשך זמן רב יותר.
בשורה התחתונה – הממתינים בסבלנות, יזכו לראות את הפירות.
תוכן איכותי הוא הבסיס
תוכן הוא למעשה הדרך היחידה באמצעותה יכול גוגל להבין במה עוסק העסק שלכם, ולמה אתם מכוונים. כאשר מנוע החיפוש מזהה תוכן איכותי בדף מסוים באתר, הוא מתחיל לסרוק אותו ולקדם אותו במטרה לבדוק כיצד הגולשים מגיבים לאתר. האם התוכן שפרסמנו מעניק להם ערך מוסף?
האם הוא מחדש להם? כמה זמן הם שהו בעמוד הנוכחי ובעמודים אליהם הפנינו אותם? ככל שהנתונים יהיו חיוביים יותר לטובתנו, כך נוכל להתבסס בעמודים הראשונים לאורך זמן.
כדי להצליח בקידום בגוגל, אחד מחוקי הבסיס שחשוב להכיר אותם הוא ייחודיות התוכן באתרכם.
לגוגל יש מעט מאוד סבלנות לאתרים המעתיקים תוכן, החושפים את בעלי האתר לתביעה.
קידום אתרים אורגני הוא השקעה לטווח ארוך
כשאנו מעלים פוסט בפייסבוק או מריצים קמפיין ממומן, אנחנו חולמים שכמה שיותר אנשים יחשפו לתוכן שלנו. כדי שזה יקרה, יהיה עלינו להוסיף כל הזמן עוד כסף.
אם ברגע אחד נחליט שברצוננו להפסיק להעלות פוסטים, בסופו של דבר הפרסום שלנו יאבד מהאפקטיביות שלו.
אתר שמקודם בצורה אורגנית איכותית לעומת זאת, נהנה מתנועה לטווח ארוך, כיוון שהוא "רוכב" על העבודה שנעשתה.
גם אם נניח תחליטו בשלב מסוים לבצע הפסקה בקידום האתר, או להפסיק להזרים מאמרים, האתר עדיין ירוויח מעבודת הקידום שנעשתה.
אם תשלבו מדיה באתר שלכם, הקידום שלכם יהיה מהיר יותר
אנשים הם עם חסר סבלנות, ובפרט בעידן שלנו. מרבית הגולשים יבקרו באתר לא יותר ממספר שניות, במהלכן הם יסרקו אותו ויחליטו האם הוא רלוונטי עבורם. כדי להמשיך ולעניין את הגולשים, הקפידו שלצד התוכן שאתם מעלים באתר יופיעו גם תמונות וסרטונים.
הקפידו ללוות את העמודים החשובים באתר בתמונות רלוונטיות שיעניקו לגולשים שלכם עניין וסקרנות.
גוגל אוהבת מאוד תמונות ומדיה בדפים, וכאשר הגולשים מרוצים, גם האתר שלכם ידורג גבוה יותר.
בנוסף, הקפידו לשלב סרטון מעניין בעמוד שאתם מעוניינים לקדם. פעולה קלה ופשוטה זו, תסייע לכם להכפיל את זמן השהייה בעמוד, ולאותת לגוגל שמדובר באחד העמודים החשובים באתרכם.
ביצועים טכניים תורמים באופן ישיר לקידום
בניגוד למה שרבים חושבים, קיים קשר ישיר בין הביצועים הטכניים של אתרכם לבין מיקומו במנועי החיפוש.
פעם הגולשים היו מסתדרים גם עם אתרים שמתפקדים לאט, אבל היום כשהרשת נמצאת בכף ידינו (תרתי משמע), הם מצפים שהאתרים יעלו במהירות ויעניקו להם את המידע המבוקש בצורה נוחה.
לכן, קידום אתרים אורגני חייב לכלול גם אופטימיזציה לממשק ומהירות האתר.
מאחורי הקלעים, כדאי לדעת גם ששדרוג של אתר ישן למערכות ניהול תוכן עדכניות משפרת את קלות הניהול שלו, את ביצועיו ואת מיקומו במנוע החיפוש.