ללוגו יש השפעה גדולה על העסק שלכם והוא חלק בלתי נפרד מכל הליך מיתוג ובכל סדר גודל. למעשה, אי אפשר לבנות מותג ללא לוגו וסביר להניח שגם לא תראו כזה. הלוגו משמש כ"תמונות הפרופיל" של העסק ומה שהעסק הכי מזוהה אתו. סמל גרפי שאנשים שיסתכלו עליו ידעו לזהות באיזה עסק מדובר ואולי אפילו מהם הערכים של העסק שלכם ובמה הם עוסקים. בכתבה זו נסקור כל מה שצריך לדעת על יצירת לוגו.
ראשית – אל מי ניתן לפנות ליצירת לוגו לעסק?
יצירת לוגו לעסק היא לא דבר פשוט ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם שוכרים אנשי מקצוע איכותיים שידעו מה לעשות כדי לייצר לוגו ייחודי, מקצועי ובעל ערך. יש מעצבים גרפיים שהם ביצועיסטים יותר ומוכשרים בעבודה עם הכלים הגרפיים אם אומרים להם מה לעשות ומה רוצים בדיוק ואילו מעצבים גרפיים אחרים גם פועלים מתוך יצירתיות והמצאה מחדש. בחנו היטב מי אתם צריכים.
כמה עולה לעצב לוגו?
בין אם אתם שוכרים פרילנסר מעצב גרפי, חברת עיצוב גרפי של כמה עובדים או חברת פרסום שמספקת בין היתר שירותי מיתוג עסקים כולל יצירת לוגו לעסק תצטרכו להיפרד ככל הנראה מעלות של בין מאות לאלפי שקלים בממוצע. תלוי בסוג הלוגו שאתם צריכים, הדרישות, והצרכים שלכם.
טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק:
- אל תעצבו בהכרח עיצובים גנריים שכולם היו עושים.
- שמרו על הלוגו פשוט ככל שניתן הן מבחינת העיצוב והן מבחינת ההבנה של הצופים בו.
- צרו לוגו שיכול לשמש אתכם לשנים רבות קדימה. כלומר – לא כדאי להשתמש בטרנדים כלשהם שעשויים לחלוף אחר כמה חודשים או שנים ויצריכו מכם לוגו חדש.
- השקיעו מעט יותר ועבדו עם חברת עיצוב גרפי מקצועית ומנוסה או עם חברת פרסום המספקת שירותי מיתוג עסקי שכולל בין היתר עיצוב לוגו. הזול עולה ביוקר.
- היזהרו מנושא הפרת זכויות יוצרים – בדקו היטב מהיכן חומרי הגלם שנלקחו לטובת הכנת הלוגו שלכם, האם המעצב השתמש בגופן פרימיום שאתם צריכים לשלם עבור הרישיון שלו? וכו'.
- עדיף לייצר את הלוגו בקובץ וקטורי שניתן יהיה להדפיס אותו באיכות גבוהה בכל גודל.