אם אתם מעוניינים לעקוב אחרי התקדמות הפרויקטים, מתקשים להעריך כמה זמן ומאמץ יידרשו לכם על מנת לסיים משימות ואתם מרגישים כי רשימת המטלות הרגילה המונחת על שולחנכם בפורמט של רשימת מכולת, לא מאפשרת לכם להתנהל ביעילות, אתם זקוקים לתרשים גאנט חודשי. תרשים גאנט, הקרוי על שמו של הנרי גאנט, מהנדס ויועץ ניהולי שיצר אותה בתחילת המאה העשרים, יעניק לכם תצוגה גראפית ברורה וקלה לקריאה של לוחות הזמנים. בתרשים מסוג זה, המשימות מוצגות על גבי ציר אנכי ואילו ציר הזמן מוצג על גבי הציר האופקי. בדרך זו ניתן לראות בקלות את תאריכי ההתחלה והסיום של כל משימה ולתאם בקלות ויעילות בין המשאבים, הזמנים והפעילויות השונות בעסק.
גאנט חודשי: סוף מעשה בגאנט תחילה
אנחנו חיים בזמנים מעניינים שבהם קשה מאוד לעקוב אחר קצב האירועים. המציאות, כפי שהיא מוצגת לנו באמצעי התקשורת השונים משתנה מדי שעה. לכן, יש חשיבות רבה לסדר ולארגון של הפעילות הדיגיטלית שלכם. אחד הכלים היעילים ביותר לעשות זאת הוא תרשים גאנט שמרכז את התוכן שאתם מתכוונים להעלות ואת הפעולות שאתם מתכננים. תרשים זה ירכז את תחומי הליבה של המותג, ויכלול את הנושאים השונות הדורשים התייחסות, בכל אחד מסוגי הפעילויות: כגון פרסום בגוגל, פוסטים שוטפים ברשתות החברתיות, קמפיינים נקודתיים, מודעות, קידום באמצעות תוכן ועוד. בהשוואה לגאנט שבועי, שעלול להיות צפוף מאוד, יצירה של גאנט חודשי כחלק מאסטרטגיה שנתית כוללת, תעניק לכם את המרחב הדרוש לביצוע שינויים, עדכונים ותיקונים בהתאם למתרחש באותו חודש לא משנה האם מדובר על פרסום בפייסבוק או כל דבר אחר.
הטבלה לא משקרת
לאחר שהגדרתם את נושאי הפעילות הדיגיטאלית שיקדמו את המותג שלכם ברשת, ואת עולמות התוכן השונים בהם אתם מעוניינים להתמקד, אתם יכולים למקם אותם בעמודה הימנית של התרשים. משמאל לעמודות אלה יופיעו העמודות היומיות, שבכל אחת מהן תשבצו, פעולות ספציפיות: תחילת קמפיין העלאת תכנים ועוד. בדרך זו, תוכלו במבט אחד להקיף את כל הפעילויות המתוכננות לאותו חודש, להכין עבורן מראש את התכנים המתאימים ולהעלות אותם במועדים המתוכננים. נכון, אין גאנט חודשי שיוכל להגן עליכם מהפתעות ואירועים בלתי מתוכננים, אבל שליטה בפעילות השוטפת, תאפשר לכם להגיב אליהם ביעילות.
מועדים לשמחה
עבורנו, אנשי השיווק הדיגיטלי, המותגים בהם אנחנו מטפלים הם הדברים הכי חשובים שיש. הם חשובים לנו עד כדי כך שלפעמים אנחנו מתנתקים ממה שקורה בעולם סביבנו. לכן אנחנו מקפידים לשלב בגאנט החודשי גם חגים, חופשות ותאריכים משמעותיים נוספים, בעלי חשיבות לקהל הלקוחות שלנו. לדוגמא: אם אנחנו מנהלים תקציב פרסום דיגיטלי הנקרא גם פרסום באינטרנט של רשת מאפיות, נצטרך לדעת בדיוק כמה ימים נותרו לנו עד ערב פסח, כדי שנוכל להתכונן בהתאם. אם אנחנו משווקים חופשות סקי בחו"ל למשפחות, נרצה לסנכרן את הפעילות שלנו עם חופשת חנוכה בבתי הספר והגנים.
יוצאים לדרך
תרשים גאנט חודשי יכול לעשות את ההבדל בין שיווק דיגיטלי יעיל ואפקטיבי לבין שיווק דיגיטלי שהוא אינו כזה. ונראה לנו שאנחנו יודעים באיזה סוג של שיווק דיגיטלי אתם מעוניינים. זה יכול לקחת לא זמן, להיות קצת מתסכל בהתחלה, ועוד יותר מתסכל בהמשך, כשתיאלצו, מסיבות שונות לדחות פעילויות, או אפילו לוותר עליהן מסיבות שונות. אבל אנחנו לא מכירים דרך יעילה יותר לתכנון מספר רב של פעולות לאורך זמן. תרשים גאנט חודשי שיכלול זמני ביצוע ריאליים, יאפשרו לכם לא רק לתכנן את סדר הפעולות התומכות באסטרטגיה השנתית של המותג, אלא גם למדוד את הביצועים שלכם לזהות את נקודות החוזק והחולשה שלכם ולהשתפר בהתאם.
נכתב על ידי אנשי האסטרטגיה של ConvertiX – משרד פרסום דיגיטל