לבניית נאמנות מותג יש השפעה גדולה על העסק שלכם והמקום אליו הוא הולך. מדובר למעשה בכוח משמעותי שיגרום ללקוחות שלכם להעריך ולהעריץ אתכם, לאהוב אתכם כל כך עד שהם ימליצו עליכם לחברים, למשפחה, למכרים, ברשתות החברתיות ועוד. הלקוחות שלכם יהיו השגרירים הכי טובים שלכם שיקדמו אתכם וידברו עליכם טובות מה שיניב עבודה נוספת.
מה הכוונה נאמנות למותג?
נאמנות למותג מתקיימת למעשה כאשר הפעולות שמבצע הלקוח והשימוש שלו במוצר או בשירות של המותג שלכם אינה מותנית במחיר או בצורך לשכנע אותו לקנות מכם. הלקוח מאמין במותג שלכם, בכם, במוצרים ובשירותים שלכם. הוא מעוניין לקנות מכם עוד כי הוא יודע מה תספקו לו וכמה זה חשוב לו. לכן חשוב מאוד יהיה לבנות נאמנות למותג שלכם.
מה ההבדל בין נאמנות למותג שלכם לבין נאמנות לקוח?
נאמנות לקוח מתבססת על שימוש מתמשך או רכישה חוזרת של המוצר שלכם בהתבסס על מחיר. נאמנות מותג מתבסס למעשה על אמון במותג שלכם ובהליכה אתו לאורך כל הדרך, ללא קשר למחיר או התניות שונות. לדוגמה: לקוחה הקונה בחנות בגדים מסוימת בגלל שיש שם מבצעים שווים וחוזרת מספר פעמים לקנות בגדים – היא דוגמה לנאמנות לקוח. אם אותה לקוחה קונה בחנות הזו ובחנויות אחרות רק מותג ספציפי של בגדים ומגיעה במיוחד לחפש את הבגדים של אותו המותג – זו לקוחה שהמותג חשוב לה יותר מהמחירים האטרקטיביים ולכן מדובר בנאמנות למותג.
אז איך בונים נאמנות למותג?
מיתוג עסקי מקצועי שיוביל לנאמנות המותג שלכם צריכה להתבסס על 3 שלבים עיקריים:
- זהות המותג – בשלב הראשון אתם רוצים לייצר זהות למותג שלכם, כזו שאנשים ייחשפו אל משהו שקשור למותג שלכם וידעו לזהות אתכם, לדבר עליכם, להכיר אתכם.
- תיעדוף המותג שלכם – מיתוג נכון יכול להוביל את הלקוח לתיעדוף המותג שלכם והמוצרים שלכם על המדף לעומת מוצרים של מתחרים שלכם, זאת ללא קשר למבצעים או מחירים והתניות כלשהן.
- עיוורים אחרי המותג שלכם – בשלב הסופי של הליך המיתוג שלכם הלקוחות יאהבו אתכם ואת המוצרים שלכם וילכו אחריכם "על עיוור". הם יעדיפו אתכם על פני מותגים אחרים ללא קשר לשום דבר אחר, ימליצו עליכם וידברו עליכם טובות.