גוגל היא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם ועם מיליוני ישראלים ומיליארדים ברחבי העולם המשתמשים בגוגל מידי יום, מספר פעמים ביום בממוצע, אין פלא מדוע כל עסק רוצה להיות מדורג בתוצאות הראשונות בגוגל. קידום אורגני ומנוע החיפוש של גוגל מבוסס על אלגוריתם מיוחד, חכם ומתקדם הכולל אינספור נוסחאות ואלמנטים המייצגים מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל. מבלי להיכנס לעומק בפרטים הטכניים אנו רוצים להציג לכם היום 3 מהפרמטרים החשובים ביותר (וכנראה גם החשובים ביותר) לקידום אורגני בשנת 2022. כמובן שיש הרבה מאוד פרמטרים ורבים מהם גם כן חשובים ולא יוזכרו כאן אולם אם יכולנו לצמצם את הרשימה ל3 הפרמטרים החשובים ביותר כנראה שהיינו בוחרים באלה.
#1 – נתחיל מהמובן מאליו – התוכן:
התוכן הוא הבסיס לכל הליך קידום אורגני או פרסום בגוגל בכלל וכנראה גם לקיומו של האתר שלכם. באמצעות התוכן הכתוב באתר שלכם הרובוט של גוגל הסורק את האתר שלכם והעמודים בו יודע להעריך באילו נושאים האתר שלכם עוסק ובמה כל עמוד באתר עוסק כמובן. מלבד ביטויי המפתח לגוגל חשוב מאוד לבדוק גם את איכות התוכן, סמכות העמודים באתר שלכם ושל העסק בכלל, רמת העדכניות של התוכן שלכם ועוד. אנו ממליצים בחום לעדכן את האתר באופן תדיר בתכנים חדשים, להשקיע גם זמן בעדכון תכנים ישנים באתר מפעם לפעם וכמובן לדאוג לתכנים איכותיים, ייחודיים וכאלה העונים על הצורך של הגולש.
#2 – חוויית משתמש והתאמה רספונסיבית:
חוויית משתמש הוא מונח המתייחס לנוחות השימוש באתר שלכם ובמערכות הקשורות אליו. בין אם מדובר באפשרות הרשמה לאתר ושימוש בו כמשתמש פנימי ובין אם כגולש אנונימי. מונח זה מתייחס למשל לתפריטי הניווט באתר שלכם ונוחות המעבר בין עמודי התוכן בו, למהירות הטעינה של האתר והעמודים בו ואפילו להתאמה רספונסיבית של האתר לגלישה במסכים שונים.
#3 – קישורים:
בכל הליך קידום אורגני יש דבר אחד שאי אפשר לוותר עליו והוא נושא הקישורים. הקישורים מתחלקים ל2 חלקים עיקריים: קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. ברשותכם נרחיב בכתבה אחרת על כל אחד מהם אף יותר אך כעת רק נזכיר שמדובר בחלק קריטי וחשוב בכל הליך קידום אתרים בגוגל מקצועי גם בשנת 2022 וכנראה גם בשנים הקרובות שכן גוגל עדיין לא מצאה מדד אחר מספיק חזק ואמין להמלצות מרחבי האינטרנט על אתר מסוים וכי היא מבינה שהקישורים הם חלק בלתי נפרד מהמלצה/מעבר מאתר אחד לאחר ברחבי האינטרנט.