Edit
נסו אותנו
יצירת קשר

מאז 2007 מובילה ג'נסיס תפיסה חדשה הנוגעת לפוטנציאל העצום הגלום במיתוג. בתפיסה זו נישבו עסקים רבים שהבינו שכל עסק או רעיון, זקוק למעטפת מיתוג שלמה ואיכותית, הנוצרת בלוח זמנים מהיר ואשר משיגה תוצאות מוכחות.

נווטו אלינו

לח"י 25 בני-ברק

דף הבית » פייסבוק – מבנה הרשת תלוי במשימה!

פייסבוק – מבנה הרשת תלוי במשימה!

פרסום בפייסבוק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ישנם מבנים שונים של רשת חברתית, המשתנים בהתאם לסוג המשימה המבוצעת. בדיוק כמו תהליך של פרסום בפייסבוק, הכל תלוי משימה וצריך להתאים את התהליך הנכון ביותר למשימה הקיימת.

שרשרת אנושית- הכי הגיוני במקרה של שריפה בקרבת נהר זה לעשות שרשרת אנושית. זה בעצם המבנה של רשת חברתית- מעבר לזה שיש אנשים, יש בעצם שורה של קשרים בין האנשים הללו. חוץ מהראשון ומהאחרון כל אדם קשור לשני אנשים. הקשרים הללו בעצם מסבירים לנו מדוע השלם גדול מסך חלקיו. היעילות של 100 אנשים שירוצו הלוך חזור מהבית לנהר היא פחותה מהיעילות של שרשרת אנושית שכזו. השרשרת האנושית הזו היא רשת ליניארית שקיימים בה קשרים הדדיים: זרימה דו צדדית של כל דבר שעובר בין האנשים ברשת. הדלי, במקרה הזה, זז מהנהר אל הבית ומהבית בחזרה אל הנהר. מבנה זה הוא למעשה מבנה אופטימלי לצורך ביצוע המטלה.

חוליות- ניתן ללמוד מכך, מעבר ליעילות של מבנה הרשת, שמבנה של רשת תלוי במשימה שלמטרותיה אנו צריכים את הרשת. לדוגמא: אם הייתי רוצה לארגן 100 חיילים, קצת פחות הגיוני שאקח 100 חיילים כשכל אחד מכיר רק אדם אחד מכל צד שלו. יחידות צבאיות בדר"כ מסודרות בחוליות (כיתה, צוות וכו'), כאשר בדר"כ בתוך כל חוליה כולם מכירים את כולם באופן אישי ובין החוליות השונות יש היכרות שטחית. לצרכים צבאיים לדוגמא היינו משתמשים בצורה אחרת של רשת מאשר השרשרת האנושית. גם במבנה זה מדובר בקשרים דו כיווניים. יש קשרים חזקים בתוך החוליות וקשרים חלשים יותר בין החוליות. כמו תהליך מיתוג, צריך למצוא את הנקודה הבולטת במוצר או בשירות ולשים אותה באור הזרקורים.

עץ קשר טלפוני- אם ברצוני להעביר מסר לכמאה אנשים, אשתמש בשיטה זו. כך זה יהיה מאוד יעיל, לא ידרוש הרבה זמן ומאמץ, והרשת תהיה פחות שבירה מפני שגם אם אדם אחד לא יענה, הנזק יהיה יחסית מצומצם. אפקט של אדוות (הגלים הקטנים שנוצרים במים כשזורקים אבן)- המידע עובר בצורה קלה, פשוטה ומהירה.

  • אנחנו קובעים לכמה אנשים אנחנו מחוברים- לאמריקאי ממוצע 4 קשרים חברתיים קרובים המוגדרים כ"רשת הליבה" שלו. 12% מהאמריקאים מדווחים על 0 קשרים חזקים, כלומר אין להם אף אחד שבו הם יכולים להיעזר, שעליו הם יכולים לסמוך. אנו יכולים להחליט לכמה אנשים אנו רוצים להיות או להישאר קשורים.
  • אנחנו מחליטים מה מידת הצפיפות ברשת שלנו- עד כמה החברים שלנו יכירו זה את זה או לא יכירו זה את זה, האם המשפחה שלי תכיר את החברים שלי. יש כל מיני מדדים שניתן להשתמש בהם בכדי לחשב את מידת צפיפות הרשת. מידת הצפיפות היא מאוד משמעותית לכל מיני תהליכים שמתרחשים ברשת.

להיות מרכזיים ברשת שלנו. עד כמה אני מרכזית או פריפריאלית ברשת החברתית. האם אני מקושרת לכולם ויוצרת קשרים או הזבוב על הקיר. מרכזיות זה לא שאני יותר מרכזית ככל שאני מתחברת ליותר אנשים, אלא גם ככל שהחברים שלי מתחברים ליותר אנשים כך אני יותר מרכזי. כך כל קשר שנוצר לחבר שלי יותר לנו עוד קשרים. בדיוק כמו קידום בפייסבוק – ככה זה קשרים. ככל שזה נעשה יותר טוב, אתה יותר מרכזי, יותר מקודם.

מאמרים נוספים

מי שמתעפץ שיעמוד!

סרטונים שיעזרו לכם להחזיק מעמד.

פרסום באינטרנט

צריך עזרה? קבל הצעה תוך שעה