תוכן שיווקי מוכר רגשות!
מכיוון שמלאכת שיווק באינטרנט, נשענת על מילים, לא מדובר עכשיו במוכר שמחכה לכם בכניסה של החנות, מחייך, מציע לכם כוס מים והנה כבר יצר אתכם קשר אישי שיקל עליו להציע לכם לרכוש את כל קולקציית חורף 2016 בהנחה ניכרת. בעולם הדיגיטלי מדובר במילים, בתיאורים, במידע הגולש לפרטי פרטים וכאשר הוא שיווקי, לא עומד מאחוריו שום מוכר אלא כפתור שמבקש מכם להתחיל ולהעמיס על העגלה.
אז למה שתרכשו דווקא מאתר זה או אחר? התשובה היא אחת ויחידה- ככל שהתוכן של האתר יוצג בצורה יותר שיווקית ומשכנעת, ככל שהוא יזדהה עם מיתוג המוצר או השירות, כך יהיו לו הרבה יותר מכירות, פניות, התעניינות, פרטים אישיים ועוד.
מהו תוכן שיווקי?
ניסיתי פעם להסביר למישהו שהתעניין בכתיבה שיווקית מה זה תוכן שיווקי ואמרתי לו ככה: תאר לעצמך שאתה לא כותב תוכן שיווקי אלא עומד עכשיו באיזה סניף של רשת ורוצה להמליץ ללקוח על משהו מה תגיד? מה שהיית אומר לו תכתוב.
כלומר- תפקידה של הכתיבה השיווקית הוא לשווק. פשוט כך.
אם המילים סתומות, מתארות יותר מדי אבל לא משכנעות. לא מבליטות את היתרון היחסי שיש למוצר או לשירות שלכם ולא מצליחות להניע את הקורא לפעולה, כך שהוא יעמיס על העגלה, התוכן השיווקי שלכם לא השיג את המטרה שלו.
אבל בלי להאשים את התוכן השיווקי, כי זה הרי הכי קל להאשים מילים, יש לציין ששיווק און ליין הוא הרבה יותר קשה מאשר במציאות. אנשים לא נוגעים, לא ממששים, לא ממש יודעים מה הם רונים וגם אין פה שום מוכר שיכול להמשיך ולהכניס אותם לתוך מלכוד של קנייה. כלומר- אופן השיווק ברשת שונה לחלוטין ממה שמתרחש בכל חנות אמיתית.
ובכל זאת תפקידו של התוכן השיווקי הוא לעשות שיווק ותמיד צריך למצוא את המילים הנכונות, המעודכנות, השונות והמקוריות שיגרמו לגולשים להאמין שזהו הזדמנות חייהם. בדיוק כמו פרסום בגוגל, תוכן שיווקי זה עניין של להיות הכי טוב, הכי מעודכן, הכי