זה חייב להיות קל מאוד!
הישראלים כבר לא צריכים שישכנעו אותם לרכוש ברשת וכאשר הם רואים פרסום בגוגל של מוצר, הם עושים את זה ובגדול. אבל יש סטנדרטים מסוימים שהופכים אתרי חנות מסחריים למוצלחים ויש חנויות ששום גולש לא נשאר בהם. השאלה הנשאלת היא מדוע?
הדבר הראשון שחייבים לעשות לפני שפותחים אתר של חנות מקוונת הוא לתכנן אותה לפרטי פרטים יחד עם גורמים מקצועיים ולא רק מתחום פיתוח תוכנה והקמת או עיצוב אתר, אלא מתחום השיווק.
אפיון החנות, המוצרים שלה, מה יוצג קודם ומה אחרי. היררכיה של הסידור הפנימי, הצגת המוצרים, תמחור וכו' כל אלה חייבים להיעשות בלוית אסטרטגיה שיווקית מוקדמת.
כל אסטרטג שיווקי שעוסק בתחום מיתוג ופרסום דיגיטלי צריך לפענח את הלך הרוח של הגולשים בחנות כזו, לצפות מה תהיינה הפעולות שהם יעשו ולהוביל אותם גם להכרת כל המוצרים וגם לרכישה.
אתרי חנות מקוונת- ידידותית למשתמש!
אתר של חנות מקוונת חייב להיות מאוד קל וידידותי למשתמש ולא רק ברמת חוויית הגולש אלא מי שמנהל ותחזק את האתר. חנויות עם בסיס של תכנות נכון ומתאים, צריכות להיות קלות לתפעול ולתחזוקה גם אם לבעלי האתר אין ידע במחשבים או בתכנות. מסכי התפעול והשליטה מאחורי הקלעים אמורים להיות קלים לשימוש כולל טיפול בהזמנות, תגובות ללקוחות פוטנציאליים, התייחסות ללידים, משלוח המוצרים ועוד.
מצידו של הגולש הוא חייב להבין מיד איפה הוא נמצא. חנות מקוונת צריכה להיות מאוד ברורה ברמת המבנה שלה. הגולש צריך להרגיש שהוא מתמצא מיד ושולט בקטגוריות, המוצרים ויכול בקלות לדפדף בין הדפים ולהזמין. החשיבות של קידום בגוגל לאתר חנות הוא חשוב, אך האתר עצמו..עד יותר.
כל הכפתורים כמובן חייבים לעבוד ובמיוחד הכפתור "לקופה" וצור קשר. תקלה אחת קטנה באתר בגלישה, בניווט או בקשר בין הגולש לאתר, והוא כבר מזמין אבקת כביסה מאתר אחר…
אתר מסחר מקוון מזמינים רק מחברת פרסום ומיתוג דיגיטלית שמסוגלת לתת מענה לא רק ברמת בניית האתר, אלא גם ברמת הצגת החנות, פרישת המוצרים ועוד.