בדרך כלל חברות קידום אורגני בגוגל יקבלו על עצמן פרויקטים של אתרים חדשים או אתרים קיימים שאינם מביאים מספיק תנועה מגוגל מסיבות שונות. במקרים מסוימים ישנה גם סיטואציה נוספת והיא סיטואציה שבה האתר המדובר ספג ענישה מגוגל מסיבה מסוימת או לכל הפחות ירידה דרסטית בדירוגים וכעת צריך לאתר את הבעיה במהירות ולבצע את ההתאמות הנדרשות על מנת לאחות את הפצעים ולאפשר לגוגל לקבל בחזרה את האתר ולאנדקס את העמודים שנפגעו ואולי אף להעלות אותם בחזרה לתוצאות הראשונות.
איתור התקלה העשויה לפגוע באתר:
אם חוויתם ירידה פתאומית בדירוגים ו/או ירידה דרסטית בתקופה האחרונה סביר להניח שמדובר באחד המקרים הבאים:
- עשיתם שימוש בטכניקות כובע שחור (לא חוקיות) כדי לקדם את האתר במהירות בתוצאות וגוגל עלה על זה (יכול להיות ששכרתם מקדם אתרים מתחיל שביצע את הפעולות הללו או שאתם עשיתם אותם בתמימות מבלי להתכוון).
- בעיות טכניות באתר העשויות לפגוע באינדוקס העמודים.
- מתחרה חזק שנכנס לשוק ומשך אליו תנועה רבה מהגולשים שעד עכשיו אתם הייתם רגילים לקבל אותם.
- פרופיל קישורים לא הגיוני/לא טבעי שגרם לספיגת עונש מגוגל ופגע בדירוגים.
- ועוד…
מה עושים כדי לטפל באתר?
ראשית אין פתרון קסם. חשוב להיות ישרים ושקופים מול הלקוחות ולהסביר להם את הסיטואציה. הם יכולים לקבל אותה או לעבור למקדם אחר שיספר להם סיפורים אולם מרבית הלקוחות מעריכים כנות והיא גם חיונית כי בסופו של דבר אותו לקוח יתאכזב מהמקדם האחר שיספר להם סיפורים והם יחזרו אליכם. לאחר מכן תצטרכו לבצע פעולות לאיתור התקלה. לאחר שאיתרתם את התקלה תוכלו להעריך כמה זמן ייקח לפתור אותה ולעדכן בכך את הלקוח בדו"ח מסודר. במידה ומדובר בפעולה טכנית באתר ייתכן וניתן יהיה לפתור את התקלה במשך כמה דקות עד כמה שעות. במידה ויהיה מדובר בבעיה בפרופיל הקישורים ייתכן וייקחו כמה חודשים לטפל בבעיה ולהפוך את היוצרות. במידה וקיים תוכן משוכפל באתר או המון עמודים רזים מתוכם שפגעו בקידום תוכלו לבצע שינויים ושדרוגים לתוכן, להחליף את התוכן המועתק ולתת מעט זמן לגוגל לעכל את התכנים החדשים שלכם וההסרה של התכנים המועתקים.