ניתוח מתחרים

ניתוח מתחרים הוא אחת הפעולות הקריטיות שצריך לעשות לפני שמתחילים פעילות דיגיטלית ובנוסף מיתוג חדש. כאשר אנו מדברים על מתחרים בתחום הדיגיטל ישנן מספר פלטפורמות אשר צריך לבדוק בהן את הפעילות בזירה התחרותית.
הבדיקה הראשונית היא בדיקת הנראות והמסרים שהמתחרים מנסים להעביר. צריך לבחון כיצד התחום מיוצג היום בשוק, מה המגמה הראשית ובאיזה דרכים מיתוגיות המתחרים פונים לקהל היעד המשותף. לאחר הבחינה הזו, צריך למצוא את הנקודות המוצלחות (אותן בעל העסק צריך לנכס לעצמו בצורה יצירתית), אך חשוב למצוא את הנקודות אשר מבדלות אותו מהמתחרים.
הרבה פעמים חושבים שצריך "להמציא את הגלגל מחדש" אך דבר זה לא נכון ברוב הפעמים. רוב הפעמים צריך לדעת למצוא את מה שעובד טוב ופשוט להעלות אותו בכמה רמות מעלה.

ניתוח מתחרים

ניתוח אתרי מתחרים

ישנן מספר תוכנות אשר סורקות את האתר של המתחרה, נותנות נתונים כמו מילות החיפוש אותן המתחרה מנסה לקדם בגוגל, הן בקידום ממומן והן בקידום אורגני ואת המיקומים של האתר במילות החיפוש הרלוונטיות. מתוך הנתונים האלו אפשר לגזור חלק מהאסטרטגיה של המתחרה. ניתן לבחור האם ללכת על אותה הנישה של המתחרה, או למצוא את החולשות באסטרטגיה השיווקית שלו ושם למקד את הפעילות של האתר בקמפיין פרסום בגוגל.

ניתוח רשתות חברתיות

מבצעים מחקר בנוגע לדף הפייסבוק של המתחרה, חשוב לבחון את הקריאטיב והמסרים שהוא מעביר לקהילה שיצר, לבחון את הקמפיינים הממומנים (כמות, קריאטיב, מעורבות), לבחון את כמות העוקבים שלו. מכאן ניתן להסיק ולראות איזה קמפיינים עבדו טוב (מבחינת מעורבות הקהילה שמתבטאת בלייקים ובתגובות) ואיזה פחות בשלב של קמפיין פרסום בפייסבוק.
מידע עסקי נכון ומדויק הינו ערך חשוב מעין כמותו עבור השחקנים השונים בשוק. גם בעולם הדיגיטלי, לניתוח מיתוגי, ניתוח פעילות בגוגל וניתוח פעילות ברשתות החברתיות ישנה חשיבות גבוהה ביותר, אשר עשויה לספק מידע חיוני והיערכות עסקית-אסטרטגית.



נעמה שמשוני

יועצת מיתוג ופרסום

עוד דברים שאנחנו יודעים לעשות


הקמת דף פייסבוק עסקי
אינסטגרם
ניהול רשתות חברתיות
ניתוח מתחרים
חנויות פייסבוק