ניהול רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הינן הפנים החדשות של המאה ה-21. הרשת החברתית הפכה בעשור האחרון למקום השיח המרכזי בציבור, לפורום חברתי, למקום להתרפק בו, תורמת ליצירת קשרים עם קרובים או רחוקים ובין היתר - לפרסם עסקים. ניהול רשת חברתית עבור עסק או מותג הינו תהליך אשר מצריך איש מקצוע בעל ידע בתחום מיתוג, שיווק וכמו כן בטכנולוגיה אשר נדרשת לטובת ניצול הפלטפורמה להזנקת העסק קדימה.

ישנן רשתות חברתיות רבות ומגוונות בשביל פרסום בדרך זו ביניהן: גוגל פלוס, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב ועוד. כל מותג שואף להיות חלק מכל ארגון או רשת חברתית על מנת להפגין נוכחות, עם זאת, נוכחות בכל הרשתות החברתיות אינה בהכרח הצעד האסטרטגי הנכון להגיע לקהל היעד המדויק לאותה החברה.

ניהול רשתות חברתיות

יש לדעת ולברור היטב היכן משקיעים את המאמצים בבחירת הפלטפורמה החברתית המתאימה ביותר עבור העסק שלך. למשל, לא לכל עסק נכון לפתוח "פינטרסט" שהינה רשת חברתית אשר הקונספט שבה הוא רשת חברתית לתמונות (מותג שמעביר תוצר שאינו ויזואלי לא מתאים).

לכל רשת חברתית יש את האופי שלה, את אופן ההתנהלות בה, את אופי הגולשים בה ואת ה"אני מאמין" שהיא מעבירה. כמו כן, לכל ארגון או מותג יש את קהל היעד שלו, האופי שלו ואת הערכים שהוא מעביר. בעקבות זאת ישנו צורך להתאים את העסק עם רשתות חברתיות נכונות ומתאימות ועם בחירה נכונה באות התוצאות הטובות ביותר. פרסום בפייסבוק הינו תהליך שמתאים לכל עסק, אך בנוסף יש רשתות חברתיות אחרות שניתן ואף רצוי להשתמש בכח שלהם לפרסום נכון ואפקטיבי של העסק.

הרעיון אינו לוותר לגמרי על הרשתות החברתיות אלא ליצור הפרדה בין נוכחות לבין פעילות ויש לעשות חשיבה אסטרטגית היכן כדאי להיות פעיל והיכן יש להיות נוכח.

הפעילות- תבוא לידי ביטוי בתור הבמה המרכזית של העסק בה הוא יפגין את נוכחותו, יושקעו מאמצים בגיוס עוקבים וחברים, הנעה לפעולה של המשתתפים על ידי יצירת שיח, העלאת תכנים מעוררים והעלאת קמפיינים אשר יגרמו ללקוחות הפוטנציאלים להיות חלק מהתהליך.

הנוכחות לעומת זאת- בחירה ברשתות בהם לא תהיה השתתפות אינטנסיבית אלא נוכחות על מנת להיות חלק מרשת חברתית. אי הופעה של מותג ברשת חברתית חשובה ומדוברת מחשיבה את העסק כפחות מעודכן, לכן כדאי שיופיע גם אם רשת זו אינה הרלוונטית ביותר עבורו. רצוי להעלות תכנים קיימים ולא לכתוב במיוחד, להשתתף בדיונים ולאו דווקא ליצור דיונים ולהעלות תכנים בתדירות נמוכה יותר.

בין אם זה פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת - תהיו מעורבים, דבר עם הקהל שלכם.  תהיו שם - ברשת!



מעיין שוורץ

מנהלת תיקי לקוחות

עוד דברים שאנחנו יודעים לעשות


הקמת דף פייסבוק עסקי
אינסטגרם
ניהול רשתות חברתיות
ניתוח מתחרים
חנויות פייסבוק