ספליט טסטינג הוא אחד המושגים החשובים בעולם הפרסום הממומן. פרסום בפייסבוק הוא חלק מרכזי בענף הפרסום הממומן ולכן אם אתם עומדים להשקיע ממיטב כספיכם בפרסום בפייסבוק, כדאי שתקראו מאמר זה ותדעו מהו ספליט טסטינג וכיצד לבצע אותו. גם אם אתם שוכרים איש מקצוע לבצע עבודה זו עבורכם, חשוב שתוודאו עמו כי הוא אכן יודע מהו ספליט טסטינג וכיצד לבצע אותו.
אז מהו ספליט טסטינג?
Split Testing הוא למעשה הליך אופטימיזציה לקמפיין ממומן שמטרתו היא לשפר את אחוזי ההמרה של המודעות בקמפיין פרסום בפייסבוק. למעשה, ככל שתשפרו את אחוזי הלחיצה על מודעה מסוימת זה אומר שתקבלו יותר לחיצות בפחות כסף וסיכוי גבוה יותר להרוויח יותר מהקמפיין שלכם. הליך האופטימיזציה מתבצע תוך כדי הקמפיין ואין לו הגדרה של זמן, אם כי בדרך כלל מומלץ לתת למודעות לפעול כמה ימים בכל סבב של "שיפוצים" למודעות כדי לתת להן מספיק זמן להראות נתונים מדויקים יותר.
כיצד מתבצע ספליט טסטינג:
בתחילת הקמפיין המפרסם דואג לכתוב כמה מודעות ראשונות שירוצו בקבוצת המודעות של אותו קמפיין. אין מספק מדויק של כמות מודעות מומלצת, אולם אם אתם רוצים לקבל במהירות תוצאות מדויקות יותר מכל מודעה, המומלץ הוא להעלות 3-4 מודעות לאותו הקמפיין עם כתיבה שיווקית שונה לקהל יעד שונה.
ברמת העיקרון, ספליט טסטינג בא לשפר את אחוזי הלחיצה על המודעה, כאשר בכל סבב של תיקונים נבחר את המודעה המנצחת, נשכפל אותה ונשנה משהו באחד הפרמטרים המרכיבים את המודעה. ארבעת הפרמטרים המרכיבים את המודעה הם: כותרת, גוף המודעה, קישור ותמונה. כמובן שבהמשך תוכלו לבחור לבחון את המודעה המנצחת לקהל יעד שונה, אזור דמוגרפי שונה, קבוצות אנשי בעלי תחומי עניין שונים – וכך למצוא למעשה את המאפיינים הטובים ביותר עמם תרצו להריץ את הקמפיין שלכם.
אפשרו לכל מודעה לקבל לפחות כמה אלפי חשיפות כדי לקבל מדד סביר לאחוז הלחיצה על המודעה. במידה ורק מודעה אחת מקבלת את מירב הלחיצות – עצרו את המודעה ואפשרות לקמפיין לחשוף את המודעות האחרות יותר על חשבון המודעה שעצרתם. זכרו כי כעת המטרה היא לאסוף מידע ולא רק התוצאות. ברגע שיש לכם מספיק "מידע", כלומר מדד סביר לאחוזי הלחיצה על קבוצת המודעות הראשונה – נבחר את המודעה בעלת אחוזי הלחיצה הגבוהים ביותר, נמחק את האחרות ונבצע 3-4 מודעות זהות.
כמובן שאינכם רוצים להעלות קמפיין עם 4 מודעות זהות כי אין בכך שום תועלת מלבד בלגן ובלבול, תאלצו לשנות תחילה את הכותרות. כעת תנו למודעות לרוץ שוב ואז בחרו את המודעה בעלת אחוזי הלחיצה הגבוהים ביותר. העתיקו שוב את המודעה והפעם תשנו בכל מודעה רק את גוף הטקסט. חזרו על הצעד פעם נוספת רק הפעם תשנו את התמונה. לבסוף תקבלו את המודעה האולטימטיבית שכדאי לרוץ אתה בכל הקמפיין שלכם. כמובן שתוכלו לעשות 2 ספליט טסטינג במקביל ל-2 קבוצות מודעות לאותו קהל יעד. תוכלו לבצע אותו ספליט טסטינג לאותן מודעות ב-2 או יותר קמפיינים שונים לקהלי יעד שונים (נניח אחד לגברים והשני לנשים) ולראות כיצד זה משפיע על התוצאות. בדיוק כפי שחברת בניית אתרים מתאימה את האתר שהיא בונה לתחום של העסק ויותר מכך לקהל יעד שלו כך גם קמפיין פרסום בפייסבוק צריך להתאים לקהל יעד שלו. ולפעמים, ספליט טסטינג היא הדרך היעילה ביותר לדעת זאת.