פרסום בפייסבוק- איך זה עובד?
עם 4 מיליון משתמשים ישראלים בפייסבוק אין ספק כי הפלטפורמה הזאת מעניינת היום כל בעל עסק וחברה ולא חשוב באיזה גודל. עיקרון השיווק מספר אחד גורס כי שיווק תלוי בחשיפה, ואם מדובר על נראות הרי שאין כמו הפייסבוק היום להיות עם המותג שלך איפה שכולם נפגשים על כוס קפה ולכן חברות רבות הולכות על פרסום בפייסבוק כתהליך שיווקי נוסף כי קידום בפייסבוק עובד.
זה בדיוק הלך הרוח שיוצר הפייסבוק גם ככלי פרסומי כאשר הוא נותר והיה רשת חברתית, אלא שניתן היום להפוך דפים פרטיים לדפים עסקיים ומותר גם לעשות שיווק. זה אומר שצריך לדעת להתאים את השיווק בפייסבוק לפלטפורמה ובזה אנחנו מצוינים. פרסום בפייסבוק לעסקים שרוצים להגיע לקהל שלהם. לא בכדי דפי פייסבוק מופיעים בעמודים הראשונים כאשר גולש מחפש דרך פרסום בגוגל מידע על מוצר. פייסבוק היא פלטפורמה חזקה ובגלל זה עסקים רבים משקיעים בה המון.
פרסום בפייסבוק – מה מתאים?
כדי שקמפיין פרסומי יצליח הוא חייב להתאים למיקום בו הוא מופיע. כלומר יש הבדל בין לצאת בקמפיין של באנרים ומודעות בגוגל לבין לעשות את זה באמצעות פרסום בפייסבוק.
השוני הוא בצורך להתאים את אותו פרסום בפייסבוק לבמה עצמה ומהי הבמה הזו? רשת חברתית אליה אנשים נכנסים כדי להתוודע זה לקורותיו של זה, להחליף רשמים יומיים, להעלות תמונות וסרטונים ובקיצור: לדווח על מה היה היום לכל אחד שהוא ברשימת החברים שלהם ולקבל את הלייק המיוחל.
למשל פרסום בפייסבוק של רהיטים!
כל העניין של הפייסבוק הוא הטיימינג. כלומר לכל מי שנכנס לפייסבוק יש הרגשה שאם הוא לא שם הוא מפספס משהו (לכן אנשים נכנסים לפייסבוק כל היום). פרסום בפייסבוק אם כך חייב לענות על הצורך הזה של הגולשים- תחושת ההזדמנות חייבת לבוא גם לידי ביטוי בקמפיין הפרסום. אם ניקח לדוגמה את רהיטי ניקולטי, אז אין מנוס מחיבור הספות והיורו במשחקים החמים עם סדרת מודעות מגניבות שיוצרות את אפקט התחרות, הישיבה המשותפת והחוויה. ניקולטי זה ביחד, גם הרהיטים שלהם משדרים יחד אבל היינו מנצלים את המומנטום כדי לצאת בקמפיין שמדבר על רהיטים כאן ועכשיו לרגל אירוע שמושיב אנשים ביחד- למשל היורו.
קמפיין עם דגש על צילומים!
כיוון שמדובר בקמפיין מצולם, יש חשיבות ומשמעות רבה לצילומים המלווים את הקמפיין ולכן גם אלה יהיו שונים ומיוחדים, ברוח הצילומים שמופיעים בפייסבוק ואפשר לחלוטין להשחיל הומור ולהפוך את הקמפיין למשהו מאוד צעיר, לוהט כזה שכולם רוצים לעשות לו לייק. לחבר אותו למגניבות, לפירלטוט למה שבאמת קורה ברשת החברתית ואז הוא יהיה שייך, מאוד שייך לפייסבוק והגולשים מאוד יאהבו אותו. משרד פרסום מקצועי יודע בדיוק איך לפנות לקהל שלכם דרך קמפיין של פרסום בפייסבוק, רוצים לדבר עם הקהל שלכם? התחילו עכשיו…