לפני כמה שבועות קיבלו כל חברי פייסבוק בפרופיל האישי שלהם את שאלת המילארד דולר: "רוצים לדעת איך פייסבוק מרוויחה כסף?". מי שבכל זאת רצה לדעת יכול היה לעיין בדף הסבר ובווידיאו שתיאר את כל ערוצי הפרסום ברשת החברתית.
מי שתהה מדוע פייסבוק טורחת לשתף את הגולשים בסוגיות כאלה, יכול היה להניח כי הבהלה שאחזה ברבים מהם עקב מחשבה כי פייסבוק לא טורחת לשמור על פרטיות החברים בה, ומעבירה מידע למפרסמים, יכולה להיות אחת הסיבות לפרסום הזה, כולל בשורה שהפרסום יופיע גם בתוך הניוזפיד.
המגמה של פייסבוק היום, אומרים כל המומחים היא להגדיל את כמות הפרסומות באמצעות מודעות ממומנות.
איך לעשות פרסום בפייסבוק ולהישאר לוהטים…
כל מי שמבין פרסום יודע שיש כמה חוקים לצאת עם קמפיין פרסום בפייסבוק וגם להישאר לוהט. הרבה מאוד עסקים משתמשים בפייסבוק כבמה לחשיפת דף עסקי חדש שלהם או קמפיין ולכן חשוב מאוד להבין מה יכול להפוך אותם למעניינים.
- פייסבוק ממש כמו גוגל מרוויחה מהקלקה על כל מודעה ולכן כמובן שיש לה אינטרס לפרסם מודעות שמייצרות הרבה הקלקות, אבל לפעמים אתם רוצים לפרסם דווקא מידע ולא חשוב לכם הקלקות ולכן מומלץ שתבנו כמה מודעות ותחליפו ביניהם מעת לעת ועל פי הצורך. הן יכולות לשרת כל מיני אינטרסים ויכתבו בהתאם: חשיפה, מבצע, שינוי כתובת, קולקציה חדשה. מסרים שחשוב לכם להעביר לגולשים ולא דווקא לייצר הקלקות.
- אם עשיתם קמפיין פרסום בגוגל ויש לכם את מילות המפתח המנצחות שלכם, השתמשו בהם גם בקמפיין פרסום בפייסבוק.
- שלבו תמונות בפרסום שלכם. תמונה שווה אלף מבצעים ולא צריך בשבילה יותר ממבצע אחד עם תמונה פיצוץ.
- כתבו מודעות עם חוש הומור וסחבקיות כמו שמתאים לקרוא ברשת חברתית, חברים אמרנו לא?
- כוונו מודעות רק לאוהדי הדף, יש סיכוי שאם החברים של הגולשים הקליקו לפניהם זה יגרור עוד לייקים.
אז למה לעשות פרסום בפייסבוק ?
פייסבוק כמעט הגיעה לכל המטרות שהיא הציבה לעצמה. היא הרשת החברתית הכי גדולה בעולם עם 438 מיליון משתמשים מחוץ לצפון אמריקה ואירופה ועוד 744 מיליון משאר העולם. מי רוצה להפסיד את הלקוחות הפוטנציאליים האלה. אף אחד!
הנתח הגדול ביותר של רווחי פייסבוק מגיע מפרסומות והיעדים הבאים הם לשכלל את הפרסום ולמקד אותו ובכך לעזור גם בתהליך של פרסום בגוגל וגם בתהליך של קידום בפייסבוק לאותו מוצר או שירות .
כבר היום יש לייקים למוצרים ופרסומות, ופייסבוק עושה מאמצים כדי לנתח את התכנים המשותפים בה, את הפעילות, העדפות של סוגי מזון, אופנה ומקומות בילוי, וכל המידע האדיר הזה בסופו של דבר ישמש אותה לבניית פרופיל מאוד מפורט של כל משתמש, כך שקמפיין פרסום בפייסבוק יוכל ממש לפנות עם בירה חדשה למישהו שאתמול העלה תמונה שלו מנסה אותה בפאב ובכך עוזר לאותו תהליך מיתוג של המוצר בפייסבוק. פרטיות כבר אמרנו, זה הגבול הדק בין איסוף הנתונים לשימוש בהם אבל כמו שזה נראה עכשיו, גם המשתמשים הולכים להרוויח מזה שיודעים עליהם יותר, גם הם יהיו מכווני מטרה ופרסומות בהתאם לפרופיל שלהם.