מתחת לכל לוגו של עסק, יש משפט כלשהוא המאפיין את העסק, קוראים לו סלוגן. ניתן לומר כי בחירת סלוגן שיווקי היה מאז ומתמיד, וכך ניתן לראות כי היו קיימים סלוגנים לחברות וותיקות. חלק מהסלוגנים הפכו למנגינה, שאנשים יכולים לשיר, ולדעת בעניים עצמות לאיזה חברה הם שייכים. כבעלי עסק חדש, המוכרים שירות ומוצר אתם בוודאי תוהים לעצמכם למה אני צריך את המשפט הזה מתחת ללוגו של העסק שלי? ומה בכלל הסלוגן הזה יתרום לעסק שלי? בשביל כל העסקים החדשים בתחילת דרכם או ותיקים שרוצים לשנות את המיתוג שלהם נענה תשובה לשאלה, סלוגן לעסק? למה זה חשוב?
מהו סלוגן?
הסלוגן הוא סיסמת המחץ או המשפט המנצח של העסק שלכם, שכן המשפט צריך לאפיין את העסק, מוצר, השירות שאתם מנסים לתת ללקוחות. הסלוגן צריך להיות קליט זכיר ולהיות גם מעורר השראה.
החשיבות של סלוגן
להיות מיוחד
בעולם שבו יש אלפי אתרים זהים לשלכם, שכולם בנויים באותו האופן, אז הדבר, שהכי יכול לבדל את העסק שלכם, על פני העסקים האחרים, הם לא המוצרים שברובם הם אותו דבר גם לא השירותים ולא המחירים הזולים, אלא הסלוגן אותה שורת שמתחת לאותו עיצוב לוגו יכולה להביא לכם את הלקוח הבא. לכן ישנה חשיבות שסלוגן מנצח קליט אפילו כזה שניתן לזמזם אותו בקלות, הוא זה שיבדל אתכם מעסקים אחרים ויגרום ללקוחות להבין שהמוצר או השירות שאתם מציגים הוא הטוב מכולם. הסלוגן צריך להיות בסך הכל משפט קצר בין מעט מילים 3-5 מילים בו בעל העסק מאפיין את העסק שלו או מציג יתרון של העסק שלו על פני המתחרים שלו.
הסלוגן משלים את הלוגו של העסק
הסלוגן הוא פשוט חלק מהמיתוג של העסק הלוגו מציין את מטרת העסק באופן גרפי, ואילו הסלוגן מציין את אותה מטרה רק באופן מילולי. המטרה של המיתוג היא בעצם לאפיין את היתרון שלך ללקוחות על ידי הסלוגן, ולכן חשוב לדעת כי הסלוגן והלוגו משלימים זה את זה, כלומר ללא סלוגן טוב שמשרת את העסק ומייחד אותו, על פני עסקים אחרים בתחום, וכך הוא לא יצליח להגיע ללב של הלקוחות.
החדרת העסק לתודעת הצרכן
חשוב לציין כי מיתוג טוב סלוגן ולוגו מצוינים גורמים לשוק להכיר את העסק שלכם טוב יותר, ובעצם מכניסים אותו לתודעת הצרכן לכן צריך שהלוגו והסלוגן יהיו מעניינים ומושכים, על מנת שיכנסו בקלות אל תודעת הצרכן.
תקשורת ואמון
הדרך היחידה להגיע אל אנשים דרך הפרסום להגיע אל הלב שלהם מתוך נכון הוא כזה שפונה אל הלב של האנשים ובעצם גורם להם להרגיש שהעסק שלכם עם מוצר או שירות או ערך שהם לא יקבלו מאף עסק אחר.
מלמד על העסק
תהליך יצירת סלוגן, על ידי איש מקצוע איכותי, אתם לומדים היטב על ידי העסק שלכם, וכן יוצרים סיעור מוחות וחושבים היטב על המטרות של העסק וקהל היעד דבר זה ממקד אתכם וגורם גם לכם וגם לאנשי המכירות שלכם להכיר את העסק טוב יותר.
רושם ראשוני
אין דרך נוספת ליצור רושם ראשוני. חשוב מאד לדעת כי המיתוג שלכם שהוא הסלוגן גורם ללקוחות שלכם להכיר את העסק שלכם יותר, ולראות אם המוצר או השירות שלכם מתאים להם, לאחר שיצרתם אצל הלקוחות רושם ראשוני תהליך המכירה יהיה קל יותר.
אם כך ניתן לומר כי החשיבות של הסלוגן לעסק הוא ביצירת רושם ראשוני, וקשר עם הלקוחות ומבדל אתכם מעסקים אחרים.