לאן לוקח אתכם הלוגו הזה…?
אסוציאציות הן דבר חיובי בכל מה שקשור לעיצוב ומדובר על כל עיצוב החל מתכנון אדריכלי ועד עיצוב לוגו. המעצב באשר הוא נחשף החל מילדותו ועד הפיכתו לאיש מקצוע לעושר וגיוון חברתי ותרבותי, לחלק שלו הוא מזדהה, לחלק לא, אבל כל התחושות, החוויות, ההשראות וההשפעות עוברות דרך הפריזמה האישית שלו, עד שהן מתגבשות לאיזה שהיא דרך חשיבה. עיצוב לוגו זה תהליך מיתוג לעסק, אם חשבתם שמה שעושה את ההבדל בין לוגו אחד לשני זה מספר השנים שלמד המעצב או המוסד בו הוא למד, הרי שאין לזה שום קשר לעיצוב. מה שמכריע עיצוב טוב היא תפיסת החיים וזווית המבט של המעצב כמו שהוא רואה המבורגר, רהיטים, חברה פיננסית וכו'. כלומר, התפיסה שלו את המתרחש סביבו יוצרת את הסמלים שהוא מדמיין.
קייטשופ שמצייר עגבניה אלא מה?
האסוציאציות של המעצב הגרפי נולדות מתוך גרעין פנימי של תובנות, ועוברות תהליך של עיבוד ויצירתיות. האסוציאציות חולפות במוחו והופכות לשפה גרפית בה בקבוק קייטשופ מצליח לצייר עגבניה בדיוק מופתי. כלומר התפקיד שנותנים לבקבוק הקטשופ מעביר את המסר שרוצים להעביר עליו: למשל עגבניות טריות וכך הוא עוזר בכל שלב בתהליך של קידום בגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחת באופן הכי טוב שאפשר.
או למשל עיצוב לוגו ללוגו של צמיג רכב קל במיוחד, יכול להיגרר ע"י נמלה ספורטיבית במיוחד. אבל אם קל לנמלה לגרור אותו, כמה קל לאדם לעשות את זה. והכל ברור בתוך הציור, בתוך הלוגו. יותר נכון בראש של המעצב הגרפי.