עיצוב לוגו ולמה יש לנו רק פיקאסו אחד?

אף אחד לא יודע להסביר, גם לא אומנים עצמם, מדוע הם הפכו לכאלה ומה מייחד אותם. אם היינו פוגשים בפיקאסו פנים מול פנים ושואלים אותו למה כל השעונים שלו נוזלים... ספק רב אם הייתה לו תשובה שהייתה מניחה את דעתנו ההגיונית, שכן דעתנו ההגיונית זקוקה לתשובה שהמקור שלה הוא מציאותי ומנסה להסביר את הדמיון. כל הסבר או פרשנות תהרוס את הדמיון, אך בלעדיו לא היה לנו את פיקאסו ולא את מטיס ובטח שלא את רמברנדט. רוצה לומר- צייר מחליט על שעון נוזל כי נפשו נוזלת אל השעון הזה, וזה ההסבר היחיד שיכול להניח את הדעת המחפשת תשובות אצל אנשי יצירה.

ומה הקשר בין פיקאסו לעיצוב לוגו? אם למשל מעצב לוגו יחליט כי כדי לבטא את הדיוק של השעון השוויצרי, צריך לעצב לו לוגו בו השעון מטפטף שעות, אז זה מה שיקרה ואף אחד לא אחראי על הדמיון של מעצב הלוגו חוץ ממנו. ככה עיצוב לוגו עובד, וככה הוא עובד הכי טוב - כפי שצריך.

לאן לוקח אתכם הלוגו הזה...?

אסוציאציות הן דבר חיובי בכל מה שקשור לעיצוב ומדובר על כל עיצוב החל מתכנון אדריכלי ועד עיצוב לוגו. המעצב באשר הוא נחשף החל מילדותו ועד הפיכתו לאיש מקצוע לעושר וגיוון חברתי ותרבותי, לחלק שלו הוא מזדהה, לחלק לא, אבל כל התחושות, החוויות, ההשראות וההשפעות עוברות דרך הפריזמה האישית שלו, עד שהן מתגבשות לאיזה שהיא דרך חשיבה. עיצוב לוגו זה תהליך מיתוג לעסק, אם חשבתם שמה שעושה את ההבדל בין לוגו אחד לשני זה מספר השנים שלמד המעצב או המוסד בו הוא למד, הרי שאין לזה שום קשר לעיצוב. מה שמכריע עיצוב טוב היא תפיסת החיים וזווית המבט של המעצב כמו שהוא רואה המבורגר, רהיטים, חברה פיננסית וכו'. כלומר, התפיסה שלו את המתרחש סביבו יוצרת את הסמלים שהוא מדמיין.

קייטשופ שמצייר עגבניה אלא מה?

האסוציאציות של המעצב הגרפי נולדות מתוך גרעין פנימי של תובנות, ועוברות תהליך של עיבוד ויצירתיות. האסוציאציות חולפות במוחו והופכות לשפה גרפית בה בקבוק קייטשופ מצליח לצייר עגבניה בדיוק מופתי. כלומר התפקיד שנותנים לבקבוק הקטשופ מעביר את המסר שרוצים להעביר עליו: למשל עגבניות טריות וכך הוא עוזר בכל שלב בתהליך של קידום בגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחת באופן הכי טוב שאפשר.

או למשל עיצוב לוגו ללוגו של צמיג רכב קל במיוחד, יכול להיגרר ע"י נמלה ספורטיבית במיוחד. אבל אם קל לנמלה לגרור אותו, כמה קל לאדם לעשות את זה. והכל ברור בתוך הציור, בתוך הלוגו. יותר נכון בראש של המעצב הגרפי.



יובל לגשטיין

מקדם אורגני וקופירייטר

עוד דברים שאנחנו יודעים לעשות


מיתוג עסקי
עיצוב לפרינט
עיצוב לוגו
יצירת שפת מותג
בחירת שם לעסק