הצורך במיתוג
אנחנו חיים בעולם תחרותי, הכל פתוח, הכל נגיש וכמות המוצרים והשירותים שנותנים מענה על הצרכים השונים הולכת וגדלה וזה גורם לכך שלצרכן יש כל כך הרבה אופציות שאתה צריך לתת לו סיבה טובה למה לבחור בך, עוד לפני שהוא בכלל השתמש או ניסה את המוצר / שירות שלך. את זה משיגים באמצעות בידול – זהות – מיתוג עסקי מעניין ומושך לעסק שלך. אם לעסק אין מיתוג עסקי, רוב הסיכויים שהוא יהיה בלתי נראה בין שלל המוצרים או השירותים המשתייכים לקטגוריה שעליה הוא נותן מענה ללקוחות.
תהליך מיתוג עסקי נכון
הכי חשוב במיתוג עסקי הוא שיתאים לאופי העסק. לכן על בעל העסק להכיר לעומק את העסק שלו, את המוצר שלו, את השירותים שהוא נותן, את המתחרים שלו ואז כדאי למצוא נקודה שמבדילה את העסק מהמתחרים שלו, לחשוב על משהו טוב יותר שהיא מציעה לעולם משאר המתחרים שלו. מומלץ להכין רשימה של תמונות ומאפיינים שמיוחדים בעסק. משם כבר פונים לעעיצוב, כלומר לניראות הויזואלית.
חשוב ליצור שפה ויזואלית שכוללת לוגו, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, פולדרים, שילוט, מודעות, זהות אחידה הן במוצרי דפוס והן במוצרי אינטרנט, שהמקום עצמו הפיזי של העסק ( אם יש) יהיה מעוצב בהתאם וזו היא רק ההתחלה, אין לזה גבול ואפשר לעוף עם זה עד השמיים.
חשוב לאהוב את העסק שלך ואת המיתוג שלו
כמו שברור שכשהולכים לים לא לובשים חליפה מחויטת, ואם מוזמנים לארוחת חג לא לובשים שרוואל וגופיה, כך צריך להיות ברור לך, בעל העסק שהזהות העסקית של המוצר שלך תהיה תואמת למוצר ובקשר ישיר לקהל היעד שלך ולכן אתה צריך ללכת עד הסוף עם מה שהמוצר שלך מייצג אבל כמובן חשוב לתת לאנשי המקצוע ( מעצבים, אנשי שיווק ) לעשות את העבודה שלהם ולסמוך עליהם שהם יודעים מה הם עושים כדי שבסוף, תאהב את התוצאה. תאהב את הלוגו שלך, את המיתוג שלך, תישא אותו בגאווה לכל מקום כי הוא שלך ומייצג אותך!