יצירת שפת מותג

בתהליך יצירת שפת מותג ישנה מטרה ברורה והיא יצירת משמעות למוצר או לשירות. בכדי להפוך את העסק למותג מוביל בעל ערכים חיוביים עבור הלקוח, יש לייחס לתשתית הראשונית חשיבות רבה, שכן עם יסודות מקצועיים ואיכותיים ועל ידי הכוונה נכונה, ניתן להרקיע שחקים ולכבוש יעדים שאינם רק בגדר חלום.
עובדה מעניינת היא שמותג חזק, מוביל יותר לקוחות לרכישה והתעניינות ומעלה באופן משמעותי את הסיכוי שהלקוח הפוטנציאלי יעדיף את מוצרייך ושירותיך על פני המתחרים. יתרה מזאת, מותג חזק יכול בקלות למנף אותך ולמצב אותך כאוטוריטה בתחומך. מיתוג מנצח באמצעות יצירת שפת מותג - הדרך הבטוחה להצלחה.

יצירת שפת מותג

מהי שפה מיתוגית מוצלחת

לצורך המחשה, חישבו בלב מה מסמלת עבורכם המילה "apple". ניתן להניח כי "תפוח" אינו הדבר הראשון אשר יעלה בראשנו. כאשר נחשוב על "apple", נחשוב מיד על חדשנות, על איכות, על מודרניזם. תעלה בראשונו תמונה של תפוח לבן נגוס או מכשיר סלולרי מוכר. זו בדיוק דוגמה של מיתוג מוצלח. בכדי לבנות מותג חזק ואיכותי, אין לנו להשתמש בקיצורי דרך. חוזקו של המותג נחרט בזיכרונו של הלקוח כמערך שלם של רגשות ורשמים אשר באופן אינטואיטיבי יוצרים עבורו תחושת נאמנות וקשר אישי

איך מייצרים שפת מותג

תחילה, בכדי ליצור שפת מותג יש לזהות את הDNA של העסק ולהבין מהם הערכים אשר יובילו את המותג החדש. נסו לשים את עצמכם במקום המותג לרגע. מה היו הערכים שיובילו אתכם? אמינות, הנאה, יצירתיות, בטחון? אלו אותם הדברים אשר נרצה לתקשר כלפי חוץ. כך למעשה, האנשת העסק תיצור חיבור אמיתי ואיכותי של קהל המטרה עם המותג.

ערכים אלו יבואו לידי ביטוי בשם העסק- אחת הבחירות הקריטיות ביותר עבור עסק חדש שכן זוהי תמצית הדיוק של מי שאתם ומה שעומד מאחוריכם. שם מעורר אסוציאציות ומעורר מיד קונוטציות רבות. מי מבינו מוכן לוותר על ייחוס חיובי ועוצמתי ויש לשים דגש לכך במיוחד כאשר אותו מותג יראה לקהל הרחב בזמן שהוא עובר פרסום בגוגל.

מה אנחנו רוצים שהמוצג שלנו ישדר

המסר אותו נרצה לשקף כלפי חוץ נעשה על ידי "הבטחה ללא מילים". הבטחה יכולה להיות גם פרקטית וגם רגשית, הרעיון הוא שבסופו של דבר, אותה הבטחה תייצר עבור הלקוח תחושה חיובית ותיצור גם היא חיזוק של ערך המותג. כך למעשה תחושת ההזדהות עם המותג תבדל אתכם מהמתחרים ותעודד את הצרכן הלקוח לרכוש את המוצר או השירות שלכם. כאשר אנו מבצעים בג'נסיס תהליך של יצירת שפה לעסק, מעוברים בתהליך מספר גורמים בכדי לייצר עבורך את הדרך להגשמת חזונך בצורה שתזניק אותו קדימה בכל תהליכי הפרסום השונים, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם ועוד.



דנה רז

יועצת מיתוג ופרסום

עוד דברים שאנחנו יודעים לעשות


מיתוג עסקי
עיצוב לפרינט
עיצוב לוגו
יצירת שפת מותג
בחירת שם לעסק