בחירת השם המושלם לעסק שלך

יזמים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים רבות כאשר מגיעים לשלב בו הם צריכים לפצח ולמצוא שם מבריק לעסק שלהם. חשוב לכל יזם למצוא שם שיבטא את הערכים שלו, יבליט את היתרונות שלו, שיהיה קליט ושיהיה טוב יותר מזה של המתחרים שלו. חיפוש השם האולטימטיבי והנכון עבור העסק הינו התהליך הראשוני והחשוב ביותר באותו תהליך מיתוג שאיתו יוצאים לדרך בפתיחת עסק חדש. השם הינו למעשה ה-DNA שמגדיר את העסק בצורה המזוהה ביותר בקרב הנחשפים אליו באמצעי הפרסום השונים.

בחירת שם לחברה או לעסק הינה החלטה אשר מורכבת משיקולים רבים ומגוונים ונדרשת חשיבה אסטרטגית אשר תבדל את העסק ממתחריו, תייחד אותו, תייצג את התחום בו הוא עוסק בדרך עקיפה או ישירה ונדרשת הבנה מעמיקה של השוק וכמובן מחשבה קריאטיבית שתתרום למיתוג העסק בכל פלטפורמה אפשרית, בין אם זה פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או כל צורת פרסום אחרת.

בחירת שם לעסק

ניתן כמובן לחשוב ולהגות שם באמצעות חברים, משפחה ומכרים, אך רבים פונים למשרדי פרסום שכתיבת שמות מוצלחים ונכונים לעסק זה אחד מתחומי פעילותה והיא מחזיקה באנשי מקצוע ובקופירייטרים מוכשרים אשר יבצעו בחירה קפדנית ויצירתית של שם עבור העסק.

ישנם מדדים שונים לקביעת שם עסק מוצלח - מקוריות (האם השם קיים בשוק או שנשמע רגיל ולא מיוחד), הדרך בה קל לבטא אותו, האם הוא מתקבל בצורה חיובית ולא פוגענית בקרב מגזרים שונים אורך השם (שם ארוך מידי עשוי להיות מסורבל ולא זכיר) ועוד.

שם קליט אינו מספיק על מנת להפוך שם לרלוונטי, מדוייק ונכון אלא אסטרטגייה ועבודה תחת כל הקטגוריות הנ"ל. המטרה המרכזית בבחירת שם לעסק היא ליצור אצל הלקוח חיבור חזק בין הצורך שלו ובין הפתרון שהעסק מציע. שילוב זה מקדם בצורה הטובה ביותר את הגברת ההתעניינות של הלקוח בבית העסק / חברה ועוזר לו בתהליכי הפרסום השונים, פרסום באינטרנט, פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם ועוד - בצורה זו הוא עושה את עבודת ההגעה לקהל היעד נוחה יותר ומצליחה הרבה יותר..

חברת ג'נסיס יוצרת תהליך איפיון מיוחד לבחירת שם עסק בצורה של תשאול אודות בית העסק, היכרות עם החברה, הבנה אודותיה, מבינה מה הערכים בהם דוגל ומאמין העסק, מיהו ומה הכי נכון עבורו.

לאחר פגישת האיפיון ובניית פרופיל לקוח מקצועי מבצע הקופירייטר מספר סקיצות של שמות אידיאליים וכותב שמות אשר נגזרים מתוך האני מאמין של העסק, ניתוח השוק והכרת המתחרים. הרעיון המרכזי הוא לחשוב על שם זכיר, ייחודי, שמתחשב בקהל היעד ומבין היטב את עולם התוכן ממנו מגיע. השם הנבחר יעזור להגביר ולהעצים את אותו תהליך מיתוג עסקי בצורה עוד יותר טובה, עוד יותר איכותית, עוד יותר..מנצחת.



דלית גולן

מנהלת תיקי לקוחות

עוד דברים שאנחנו יודעים לעשות


מיתוג עסקי
עיצוב לפרינט
עיצוב לוגו
יצירת שפת מותג
בחירת שם לעסק