בחירת סלוגן שיווקי

סלוגן הינו משפט או מסר שיווקי אשר מתאר בקצרה את המהות של החברה או העסק, הסלוגן מופיע בצמוד עם שם העסק והופך להיות חלק מהמרכיבים החשובים של לוגו העסק מאחר והוא חלק מן העיצוב של הנראות הכוללת שלו. הסלוגן במהותו אמור ללוות את שם העסק לשנים רבות ולכן לא רצוי להשתמש בפתגמים או בסלנג אשר עשויים להראות מיושנים ולא רלוונטים בעוד כמה שנים.

אנו חיים בעולם אשר רווי בגירויים ולכן יש ערך שיווקי גדול מאד לסלוגן. הסלוגן צריך לתפוס את תשומת הלב של קהל היעד, צריך לבטא את מהות המותג ולהניע לפעולה את הצרכן הפוטנציאלי. כתיבת סלוגן מתוחכם תעניק למותג או לעסק ערך מוסף, תכניס אותו לתודעה של הצרכן ובכך יהיה לו קל לזכור ואף לדקלם את הסלוגן בתהליך של מיתוג העסק.

מה צריך כדי שסלוגן יהיה מוצלח?

  • להיות קצר ומדויק
  • להראות ולהשמע טוב
  • להיות קשור לתחום העיסוק של העסק או המותג
  • לגרות את המחשבה והדמיון
  • לגרום לצרכנים לזכור אותו

העוצמה של סלוגן, היא לחבר את המותג לצרכן ברמה האמוציונלית.

הסלוגן צריך לשקף את ערכי המותג ולחזק את המודעות של הצרכים למותג. לסלוגן צריך להיות חיבור לעולם הרגשי, בשונה מן הלוגו למשל. בשעה שאת אותו לוגו סופגים בצורה הרבה יותר פסיבית, הסלוגן מעורר שיח ציבורי ומייצר מעורבות של צרכנים אפילו אם אין בו קריאה ישירה שמניעה לפעולה.
לעומת זאת, סלוגן לא טוב הינו סלוגן שיוצר שנינות או תחכום מופרזים. בסופו של דבר אנשים מחפשים שידברו אליהם בגובה העיניים, שידברו בשפה שהם מבינים, בצורה ברורה, חדה וענייניים, ולכן סלוגנים שחפים מהתייפייפות יתר הם גם בסופו של יום הסלוגנים העוצמתיים ביותר.

אמנם אנו רוצים בסלוגן העסקי שלנו מידה של קריאטיביות ושנינות, ברור שרוב העסקים לא רואים את עצמם בחזון שלהם עם סלוגן משעמם. עם זאת, שם המשחק הוא איזון. יש לתת תשומת לב לכך שקריאטיביות מוגזמת או שנינות יתר יכולות לגרום לפספוס הרעיון המרכזי שהעסק רוצה להעביר ולהתרכז בטפל במקום בעיקר בתהליכי מיתוג העסק.



דלית גולן

מנהלת תיקי לקוחות

עוד דברים שאנחנו יודעים לעשות


מיתוג עסקי
עיצוב לפרינט
עיצוב לוגו
יצירת שפת מותג
בחירת שם לעסק