מיתוג עסקי יתרונות רבים וברורים עבור כל חברה, או מוצר או כל עסק. מבין היתרונות הרבים והבולטים ניתן למנות את העלייה בזכירות הרבה שמקבל המותג על ידי הצרכן, את התגובה הרגשית של הצרכן לסלוגן המותג וגם ללוגו המותג כשהוא רואה אותו במודעה בעיתון, ברשת האינטרנט או בפרסומות בטלוויזיה ובדיגיטל. הערך של המוצר משתנה בעיני הלקוח בעקבות מיתוג עסקי מעולה, מוצר שעבר מיתוג עסקי מצוין, יכול להפוך ממוצר כושל או ישן למוצר מתחדש ונרכש,כמו לדוגמא נס קפה של אוסם, שהיה מוצר ישן שכמעט נשכח, עבר כמה מיתוגים מחדש, חזר לשוק בגדול והפך למוצר מדף נרכש ואף אהוב על ידי קהל הצרכנים.
היתרון החשוב והבולט של מיתוג עסקי מוצלח מתבטא בסוף התהליך בעיקר בתוספת גדולה של שקלים, או דולרים או פאונדים, ממכירות מוגברות של המוצר. כמובן שלמיתוג עסקי עוד יתרונות אך כדאי להכיר קודם כל , מהו תהליך מיתוג עסקי, ואיך הוא עובד
מהו תהליך מיתוג עסקי ?
תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך בו נוצר המותג החדש, בתהליך זה מעצבים ומחליטים מהם ערכי המותג הרצויים ומפתחים את זהות המותג, הליך המיתוג מטרתו היא החדרת המותג וערכי המותג לתודעת ציבור הלקוחות ולכל קהל יעד המוגדר כקהל הלקוחות הפוטנציאליים למוצר, לעסק או לשירות שהחברה שלכם מספקת.
מהי זהות מותגית ?
החדרת המותג נעשית באמצעי פרסום ושיווק שונים אך ראשית נדרש להבין ממה מורכבת הזהות המותגית של העסק שלכם ובין היתר לענות על השאלות :
מהו שם המוצר ? האם השם ממתג היטב ומייצג את המוצר, האם השם זכיר ?
מהי התנהגות המוצר ? על מנת לענות במדויק על שאלה זו נדרש להגדיר את קהל היעד, האם זה הצרכן הפרטי ? האם זו חברה? או סוג קהל אחר ? ובהתאם לכך מהי שפת המותג או סגנון הדיבור שלו, האם הוא משדר בגובה העיניים ? האם הוא מתנשא ? וכדומה.
מהו העיצוב והנראות , הויזואליות של המותג ? הכוונה היא לעיצוב השפה הגראפית , הצבעים הפונט והלוגו כאשר כולם צריכים להתאים באופן משלים למסר המותגי אותו תרצו להעביר.
מהו לוגו המוצר ? הלוגו הוא אחד המרכיבים העיקריים והדומיננטיים במיתוג ובו כדאי להשקיע זמן וכסף שיחזרו אליכם במהרה כשהלוגו ישרת אתכם נאמנה ויגדיל את רווחי החברה.
חשיבותו של הלוגו במיתוג העסק
הלוגו של העסק המוצר או החברה, הוא סמל גראפי מעוצב, או טקסט ,מילה או שם, או שילוב של שניהם ביחד, והוא הסמל המייצג של המוצר ואת ערכיו. לוגו מעולה לעסק נמדד במהירות בה הצופה מזדהה עם המוצר ברגע שראה את הלוגו שלו, בפרסום בחנויות או ברשת האינטרנט. כשהמוצר שלכם עובר מיתוג והצלחתם לעצב עבורו את הלוגו המתאים ,הלוגו לבדו יוכל לעשות עבורכם כבר חצי מעבודת השיווק של המוצר.
מהו לוגו מוצלח ?
לרוב המוצרים יש לוגו מייצג, והלוגו המומלץ עבור מיתוג מוצלח של כל מוצר הוא לוגו פשוט וקל לזיהוי, כמו לדוגמא הצורה ההנדסית של מגן דוד. או סמל הוי של נייק. או גם האות M המייצגת את חברת מקדונלד.
הלוגו צריך להתאים הן בגראפיקה שלו, הן בפונט בגודל ובצבע למוצר, למטרת המוצר ולקהל היעד של המוצר.
איך חושפים את המיתוג החדש לקהל היעד ?
חשיפת מיתוג חדש הינה תכנית בשני שלבים, הראשון הוא מיתוג עסקי ונראות אחידה והשני הוא שיווק ופרסום אונליין, השילוב המוצלח של שניהם מייצר את הזהות החדשה למותג, האטרקטיביות והגידול המצופה במכירות.
אנשים שקראו את הכתבה התעניינו ב : פרסום בגוגל | בניית אתרים