אחת הטכניקות המובילות בעולם השיווק הדיגיטלי להבאת תנועה לאתר העסק היא באמצעות קמפיין ממומן בגוגל. מערכת הפרסום של גוגל, הנקראת כיום גוגל אדס, הינה מערכת הפרסום הדיגיטלית הגדולה והמתקדמת ביותר כיום והיא מאפשרת לבעלי עסקים להקים קמפיין פרסום במערכת החל מתקציבים נמוכים ועד לתקציבי עתק ולהגדיל את החשיפה לעסק על ידי הופעה בהודעות הממומנות במנוע החיפוש של גוגל וברחבי הרשת באתרים המפרסמים פרסומות של גוגל. לצערנו הרב בעלי עסקים רבים מבזבזים כסף רב על ניסוי וטעיה כדי לחסוך בעלויות של שכירת איש מקצוע מנוסה לניהול הקמפיין. אותם בעלי עסקים מפסידים כסף רב מכיוון שהם חוזרים על טעויות נפוצות שוב ושוב, שחלק מהן נזכיר כאן ממש עכשיו ואנו מקווים שלאחר קריאת מאמר הזה לפחות אתם לא תחזרו על אותן טעויות.
אין התאמה בין המסר לקהל היעד:
בואו נדבר לרגע על הפרמטר החשוב ביותר בפרסום ממומן והוא המיקוד. המודעה שלכם, כלומר המסר שלכם במודעה, צריך להיות מופנה לקהל היעד שלכם ואפילו לחלק ממוקד יותר ממנו שאתם מגדירים בסינון קהל היעד בפתיחת הקמפיין. לדוגמה: פיצרייה שמפרסמת שירותי משלוחים לקהל יעד מכל אזור הצפון אבל במודעה כתוב שהמשלוח בחיפה. אז במקרה כזה תרצו להפנות את המודעה לקהל יעד הנמצא בחיפה בלבד – כך רלוונטיות המודעה תעלה, אחוזי ההקלקה על המודעות יעלו (וגם כמות המכירות והחזר ההשקעה שלכם) והעלות לקליק תרד.
הפרסום לא מתאים רספונסיבית:
בקמפיין הפרסום אנו יכולים להגדיר אם לשלוח אנשים לדף נחיתה שלנו או לכתובת URL אחרת כמו למשל אתר החברה שלנו. אם דף הנחיתה או אתר החברה לא מותאמים לגלישה רספונסיבית אתם מבזבזים יותר מחצי מהתקציב שלכם על אנשים שנוטשים את האתר/דף הנחיתה שלכם באופן מידי. במקרה כזה סמכו בקמפיין שהפרסום צריך להופיע רק במחשבים נייחים ולא בסמארטפונים/טאבלטים וכו'.
אל תתעלמו מהמתחרים שלכם:
בונה אתרים פרילנסר תכנן במשך שבועות את קמפיין הפרסום שלו לקראת חודש מסוים בשנה בו אמורה להיות צמיחה בכמות הלקוחות וההזמנות. הוא הכין את המסרים השיווקיים, הכין תקציב לשבוע ההשקה של הפרסום וכשהגיע הרגע הוא הפציץ עם כמה קמפיינים בגוגל ומודעות יקרות לייצר חשיפה רבה ומיידית בנפח גבוה. היה לו אחוז הקלקה מאוד נמוך על המודעות שלו למרות שהוא בטוח שהמסר הועבר בצורה ברורה וקהל היעד הוגדר כראוי. הדבר היחיד שהוא שכח זה לבדוק את המתחרים שלו. גם הם פרסמו מבצעים באותו שבוע ובמחירים אטרקטיביים יותר ממנו ולכן רוב האנשים נכנסו קודם כל אל ההצעות שעל הנייר היו אטרקטיביות יותר עבורם.
מחפש חברה מצוינת לניהול קמפיינים? דבר עם ג'נסיס – קידום ממומן בגוגל