עפ"י מחקר של משרד רואי החשבון PWC ISRAEL שפורסם בגלובס, בשנת 2016 יגדל בישראל ואחר כך בעולם כולו, נתח הפרסום באינטרנט ויעבור את נתח הפרסום בטלוויזיה.
על פי הצפי הפרסום בטלוויזיה (מסחרית, ערוצית ורב-ערוצית) יעמוד בשנת 2016 על כ- 270.09 מיליון דולר והפרסום באינטרנט בערוצים שונים כולל כמובן פרסום בגוגל, מוערך ב- 285.4 מיליון דולר. מומחי המחקר מסבירים כי הם רואים איך הפער לטובת האינטרנט הולך וגדל ובשנת 2018 צפוי לעמוד נתח הפרסום באינטרנט לעמוד על כ- 356.7 מיליון דולר בעוד שהפרסום מהטלוויזיה יכניס כ- 286.7 מיליון דולר.
המגמה הזו של נתח פרסום גדול באינטרנט בערוצים שונים ובפרסום בגוגל, הוא מגמה עולמית ולא רק בישראל. בדרך כלל הנתונים בישראל מפגרים אחרי נתונים של מדינות אחרות, אולם דווקא בתחום זה תקדים ישראל את שאר מדינות העולם בשנתיים.
הרמז העבה- הנפקות מוצלחות של חברות אינטרנט!
אחד הרמזים העבים על מה שצפוי להתרחש בתחום הפרסום הדיגיטלי, הוא הנפקתן המוצלחת של חברות ישראליות בבורסה בלונדון שתחום עיסוקן הוא אופטימיזציה של פרסום דיגיטלי כולל פרסום בגוגל, וכן ריבוי חברות אינטרנט שעוסקות בהיבטים שונים של פרסום ברשת. גם הפרסום הדיגיטלי עצמו צבר תאוצה ואין היום בעל עסק קטן כגדול שמוותר על קמפיין ברשת ושיש לו לפחות אתר אחד לקדם באיזה שהוא אופ
טלוויזיה תמיד תהיה!
למרות הנתונים הנ"ל על פיחות בכוחה של הטלוויזיה מול אמצעי הפרסום הדיגיטליים כולל פרסום בפייסבוק ובגוגל, עדיין לא נס ליחה והיא תישאר ככח ומנוף לחשיפה וחלקה יגדל באופן הדרגתי אם כי הרבה פחות מהפרסום הדיגיטלי.
תעשיית הטלוויזיה עברה בשנת 2012 משבר גדול ורק כעת רואים סימני התאוששות שהחזירו אותה לנתונים סבירים. לראשי הטלוויזיה המסחרית בארץ יש בטן מלאה על הפרסום הדיגיטלי- פרסום בגוגל ובפייסבוק שלטענתו גוזל הון ממדינת ישראל ומוציא אותו מחוץ לגבולותיה ללא חיובי מס וללא פיקוח בעוד שחברות הטלויזיה המסחרית בארץ מחוייבות במיסים שונים.
לכל עיתון פרינט יש היום פורטל חדשות!
הדבר הכי גרוע שאפשר לראות זה עיתון סגור. זה מעיד על כישלון ואנשים שרגילים לקרוא עיתון יומי כלשהו, לפעמים לא יבחרו להחליף אותו באתר לא משנה כמה קשה האתר עבד על קידום בגוגל לפרסום האתר, לפיכך לצד כל עיתון פרינט בארץ רואים שגם אתר דיגיטלי שתומך בפרינט כמו שהפרינט תומך בו.
מומחי דבר מציינים כי פרינט הוא כבר לא נכס צאן ברזל וגופי תקשורת גדולים בנו נכסים דיגיטליים לצד הפרינט שלהם, ומה שבסופו של דבר יעצים את כוחו של כל גוף תקשורת הוא היכולת שלו לשלוט ולבלוט בכמה פלטפורמות והיום יותר מתמיד, זהו אתגר קשה מאוד בזירה התחרותית והלא פשוטה.