השיווק הדיגיטלי הפך להיות יעד הפרסום המרכזי עבור בתי עסק רבים בישראל, במיוחד עסקים קטנים ובינוניים אך גם כמובן עסקים גדולים בעלי תקציבי עתק. לא משנה אם התקציב שלכם לפרסום הוא 2000 שקל בחודש או 200 אלף שקל בחודש, חשוב מאוד לחלק את התקציב בצורה נכונה וחכמה, לבנות אסטרטגיית שיווק ואסטרטגיית תוכן נכונה ולהתאים את התכנים לפלטפורמות התוכן השונות שבהן אתם בוחרים להשקיע. אז היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלנו בשנת 2022? הינה כמה טיפים כיצד לעשות את זה נכון.
אפיון העסק וקהל היעד כדי להחליט היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלנו:
השלב הראשון יהיה כמובן לאפיין את העסק וקהל היעד. גם אם העסק שלכם קיים המון שנים ולכם זה די ברור מהו החזון העסקי שלכם, מה העסק מספק, מהם היתרונות שלו וכד' הרי שלמשווק שלכם שרק התחלתם לעבוד אתו אין את המידע הזה עליכם ולכן תצטרכו לאפיין יחד את העסק בצורה ברורה. כמו כן תצטרכו לאפיין את קהל היעד שלכם ובהתאם לכך להחליט היכן הוא עשוי להימצא באינטרנט והיכן כדאי להשקיע.
הכרת הפלטפורמות השונות ומה מומלץ לעסק שלכם:
השלב הבא יהיה להכיר את הפלטפורמות השונות שאפשר לפרסם בהן באינטרנט ומה מומלץ. בשנת 2022 יש כמה פלטפורמות חדשות שכדאי להכיר כמו טיקטוק למשל שבשנה האחרונה פרצה יותר לתודעה גם בקרב בתי עסק בעקבות העובדה שהרבה יותר אנשים משתמשים בטיקטוק ולא רק ילדים כמו בשנים הראשונות של האפליקציה. יוטיוב, פייסבוק, גוגל ופלטפורמות אחרות תמיד רלוונטיות לצרכי פרסום וכן מכילות גם כמות גדולה מאוד של אנשים. יתר הפלטפורמות תלויות לגמרי בסוג העסק, סוג קהל היעד וכו'.
בניית אסטרטגיה שיווקית וחלוקת התקציב:
כעת לאחר שבנינו אפיון והכרנו את הפלטפורמות המומלצות לעבודה בהן נוכל לבחור את הפלטפורמות שנרצה להשקיע בהן ולבנות את אסטרטגיית התוכן לאותה פלטפורמה. צריך לזכור שכל פלטפורמה שכזו דורשת משאבים, זמן וכסף ולכן חשוב להתחיל בפלטפורמה אחת או שתיים בהתאם לתקציב העסק. עם תקציב גדול יותר ניתן להתפתח במקביל על פלטפורמות נוספות.
מחפש חברה מצוינת למיתוג? דבר עם MY-BRAND- עיצוב לוגו
פרסום באינטרנט? דבר עם ג'נסיס מדיה